ARTIKEL SEBELUM

24/05/15

Pemimpin Pas, DAP kena henti berbalah




SHAH ALAM - PKR mahu pemimpin Pas dan DAP menghentikan perbalahan sesama sendiri secara terbuka dalam media berhubung isu kabinet bayangan.

Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali berkata, sebagai pemimpin dalam Pakatan Rakyat mereka harus saling menghormati dan mengadakan perbincangan bagi menyelesaikan isu berkenaan.

Katanya tindakan berbalah secara terbuka melalui media tidak membawa sebarang kebaikan kepada negara mahupun negara.

"Jadi kembali semula ke meja rundingan dan berbincang," katanya kepada pemberita ketika mengulas perbalahan antara sekutu pakatan pembangkang itu selepas menghadiri Majlis Anugerah Kecemerlangan Pendidikan Yayasan Selangor 2014, di sini, hari ini.

DAP memilih untuk menubuhkan kabinet bayangan sendiri dengan mengumumkan senarai 18 portfolio yang akan diisi ahli parlimen parti itu.

Mohamed Azmin, yang juga Menteri Besar Selangor berkata, PKR kini sedang mengusahakan untuk membawa Pas dan DAP ke meja rundingan dan bersedia untuk menjadi pengantara bagi menyelesaikan masalah itu.

Hari ini media melaporkan, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai berkata kabinet bayangan DAP sebagai tidak berpijak di bumi yang nyata kerana menurutnya tidak mengambil kira masyarakat majmuk yang ada di negara ini. - Bernama

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud