ARTIKEL SEBELUM

18/09/15

Kumpulan ‘baju merah’ serbu forum pasca Bersih 4 di Pulau Pinang -

Sekumpulan individu berpakaian berwarna merah "menyerbu" forum pasca Bersih 4 yang turut menampilkan Pengerusi Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah, beberapa wakil rakyat pembangkang dan aktivis di Bayan Baru, Pulau Pinang malam ini.

Mereka dilihat memasuki Dewan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) kira-kira jam 9.25 malam ketika aktivis Adam Adli Abdul Halim sedang berucap.

Kira-kira 40 individu berkenaan disambut hos program itu, Ahli Parlimen Bayan Baru Sim Tze Tzin yang berkata forum itu terbuka kepada semua orang.

Ketua Penerangan Umno Bayan Baru Datuk Mohd Ridzwan Bakar tampil memberikan ucapan ringkas pada forum pasca Bersih 4 tentang isu-isu Melayu seperti masalah setinggan di Bayan Baru. – Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 17 September, 2015.



Hadirin terutamanya yang terdiri daripada warga emas, bertepuk tangan menyambut kehadiran kumpulan itu ke forum "Pasca Bersih 4: Di manakah hala tuju Malaysia?".
Kumpulan itu yang terdiri daripada anak muda berdiri di belakang hadirin yang memenuhi hampir keseluruhan dewan berkenaan dan mendengar ucapan Adam.

Ketika Adam mengakhiri ceramahnya, Sim menjemput Ketua Penerangan Umno Bayan Baru Datuk Mohd Ridzwan Bakar untuk memberikan ucapan.

Pemimpin Umno terbabit tampil ke depan dan bercakap secara ringkas tentang isu-isu Melayu seperti masalah setinggan di Bayan Baru.


posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud