ARTIKEL SEBELUM

28/05/14

Perkasa tidak hairan ibu Dyana Sofya umum keluar

Yammy Samat (kiri) bersama anaknya Dyana Sofya Mohd Daud di Teluk Intan. Yammy hari ini berkata beliau keluar daripada Perkasa secara rasmi. – Gambar fail. 

Meskipun tidak menerima sebarang surat rasmi berhubung penarikan keahlian Yammy Samat, Perkasa hari ini menegaskan tidak mempunyai masalah dengan pendirian yang diputuskan ibu kepada calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud.

Setiausaha ‎Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali mengakui Perkasa tidak terkilan dengan pengumuman Yammy bagaimanapun tetap melahirkan penghargaan kerana pernah menjadi sebahagian daripada kepimpinan tersebut.

"Apa pun niat Yammy mahu keluar dari Perkasa, tiada masalah kerana setiap hari lebih kurang 250 kad ahli kami proses jadi seorang dua yang nak keluar dari Perkasa apalah sangat."Kami akan rasa amat sedih sekiranya kehilangan pemimpin kami yang benar memperjuangkan bangsa, berkorban apa saja demi bangsa, tiada kepentingan peribadi dan sanggup dicemuh bangsa lain demi pertahankan hak bangsa," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Syed Hassan juga tidak menafikan adanya ahli yang keluar daripada Perkasa kerana majoritinya atas alasan peribadi.

‎"Pastinya Yammy tidak boleh bersama Perkasa jika dia berkempen untuk DAP kerana enggan menerima ideologi parti itu yabg mahu rampas hak Bumiputera dengan memperjuangkan Malaysian Malaysia," katanya.

Status keahlian Yammy bersama Perkasa bermula dengan penyebaran gambar beliau dan anaknya bersama Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali.

Bagaimanapun Yammy sebelum ini menafikan pembabitannya dalam pertubuhan itu.

Hari ini ibu Dyana Sofya itu sendiri mengesahkan beliau keluar daripada pertubuhan itu secara rasmi kerana kini Perkasa tidak selari dengan objektifnya.

Mengulas mengenai perkara itu, Syed Hassan menegaskan Perkasa tidak pernah berubah seperti Yammy.

‎"Sayangnya Yammy lambat mengaku bahawa dia pernah berada dalam barisan pimpinan penaja Perkasa sehingga menyusahkan anaknya untuk berkempen.

"Sedih kami lihat orang Melayu terpaksa menipu takut dikaitkan dengan Perkasa kerana hendakkan undi kaum Cina. Dah terdedah baru nak mengaku.

Belum jadi wakil rakyat dah berbohong kepada rakyat," katanya.- TMI

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud