ARTIKEL SEBELUM

8/11/11

Mat Rempit 53 tahun mengaku ahli PAS terlibat?

Mat Rempit berusia 53 tahun tengah hari tadi tampil mengaku bahawa beliau antara "Ahli PAS Seumur Hidup " yang menyertai demontrasi liar mat rempit baru-baru ini bagi menuntut litar lumba dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Razali bin Ismail atau lebih dikenali sebagai "Ayahanda Zali"(paling kiri, pegang sijil PAS), penternak ikan keli dari Telok Kumbar - Pusat AZ Keli King - bersama-sama dua lelaki misteri lain membuat pengakuan itu di perkarangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Pulau Pinang, Georgetwon.

Mereka seakan membela dakwaan Adun Telok Bahang, Datuk Seri Dr Hilmi Haji Yahya (Umno) di Dun semalam, iaitu "ahli PAS seumur hidup" terlibat dalam demontrasi liar dari Komtar ke Dun baru-baru ini.

"Sebenarnya saya tidak aktif dalam PAS, saya aktif dalam Pertiga (Pertubuhan Islam Gabungan Amal). Tetapi, saya ahli penyokong Ku Li (Tengku Razaliegh Hamzah) yang masuk PAS dulu selepas Semangat 46 pecah (dibubarkan)," ujarnya pada satu sidang akhbar bersama Himli kira-kira 12.15 tengah hari tadi.

Bagaimanapun, beliau menafikan pembabitan Pertiga selaku penganjur dalam menyediakan semua baju T bertulis "LGE rasis" (baca: Lim Guan Eng rasis) misteri itu.

"Saya tak pakai baju kuning, saya pakai baju hitam. Saya tak tahu apa makna ("LGE Rasis") di baju kuning itu," tegas beliau.

Hilmi Berdalih
Sebelum pada itu, Hilmi berdalih bahawa Umno terbabit secara langsung dalam perhimpunan liar itu.

"PAS ada (terlibat), PKR pun ada (terlibat), Umno ada sedikit (terlibat).

Beliau turut mempertahankan bahawa kenyataanya semalam adalah kenyataan yang benar.

"Saya tak bohong di dewan (Dun). Orang yang bohong dalam dewan sahaja akan kata saya bohong," ujarnya.

Beliau turut menasihatkan Adun Permatang Pasir, Datuk Salleh Man dan Adun Seri Delima R.S.N Rayer supaya melawat sendiri Pusat AZ Keli King yang menjadi tempat berhimpun mat rempit Pertiga.

Rasa pelik
Saleh_Man_Rempit
Saleh Man yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri pada satu kenyataan media lain berkata pihaknya berasa pelik dengan sandiwara Hilmi dan tiga lelaki misteri berkenaan.

"Berusia 53 tahun, masih menjadi 'mat rempit'. Selalunya kita dengar, mat rempit digelar pada remaja belasan tahun sahaja.

"Mereka tidak tahu, daripada mana pakaian kuning (bertulis "LGE rasis") ini datang, takkan pakaian ini datang dari langit," beliau berseloroh.- penangdaily.com

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud