ARTIKEL SEBELUM

4/01/16

Sultan Johor lawat, masak nasi goreng untuk mangsa banjir

Sultan Johor lawat, masak nasi goreng untuk mangsa banjir

SEGAMAT - Banjir yang melanda daerah ini sejak Sabtu lalu mendapat perhatian dari Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar yang berkenan melawat mangsa di pusat pemindahan banjir di Balairaya Gemereh 4, di sini, hari ini.

Baginda yang diiringi oleh Pegawai Daerah Segamat, Ahmad Ma'in dan ketua-ketua jabatan di daerah ini tiba di Balai Raya Gemereh 4 pada jam 9.45 pagi yang menempatkan lima keluarga mangsa banjir.

Dalam lawatan singkat itu, baginda sempat beramah mesra dengan mangsa yang berada di pusat pemindahan tersebut yang berada di pusat pemindahan itu sejak tengah hari Sabtu selain berkenan menyampaikan sumbangan kepada mereka.

Sementara itu, Ahmad menyifatkan lawatan Sultan Johor ke pusat pemindahan ini melambangkan keprihatinan baginda terhadap nasib dan keadaan rakyat di negeri ini.

"Walaupun dalam suasana ditimpa bencana banjir pada ketika ini, namun kehadiran baginda sedikit-sebanyak membawa keceriaan kepada mangsa-mangsa banjir di sini.

"Kemungkinan, dalam masa terdekat ini mereka akan dibenarkan pulang ditambah pula dengan keadaan cuaca yang cerah dan baginda juga turut berpesan supaya sabar dan menganggap semua ini adalah ujian daripada Tuhan dan saya sendiri bersyukur bencana banjir di daerah ini tidak begitu teruk," katanya.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud