ARTIKEL SEBELUM

12/03/15

Izat Bukhary tidak gentar berdepan Pas

KOTA BHARU - Calon Bebas pada PRK Dun Chempaka, Izat Bukhary Ismail Bukhary, 48, tidak merasa tergugat dengan calon Pas, Ahmad Fathan Mahmood@Mahamad, 42.

Beliau berkata pengundi di kawasan itu perlu memilih orang yang benar-benar layak untuk mewakili mereka, bukannya memilih disebabkan Ahmad Fathan adalah calon Pas.

"Lawan tetap lawan...saya tidak kisah siapa, pilih orang yang layak. Saya tidak akan bagi kemenangan mudah dan saya bertanding kali ini adalah untuk membantu negeri ini. Rakyat akan buat pilihan nanti.

"Saya tidak pernah serik untuk bertanding meskipun kalah pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) di Dun Pengkalan Kubor dan PRK Dun Pengkalan Kubor pada
September tahun lepas. Saya akan terus berjuang," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Menggunakan lambang pen, Izat Bukhary berkata, pendekatan melalui media sosial seperti Facebook juga dilihat berkesan untuk mendapatkan sokongan orang ramai terutama masyarakat di Dun berkenaan.

"Selain itu, kita akan pasang banting di kawasan strategik dan bertemu masyarakat dari rumah ke rumah atau di kawasan yang menjadi tumpuan orang ramai," kata calon itu.

PRK itu menyaksikan pertandingan lima penjuru antara calon Pas dan empat calon Bebas. Tiga lagi calon Bebas ialah ahli perniagaan Aslah Mamat, 64; bekas Naib Presiden Perkasa Kelantan Sharif Mahmood, 59; dan Yang Dipertua Pertubuhan Keturunan Paduka Raja Cik Siti Wan Kembang, Fadzillah Hussin, 55.

Ia diadakan berikutan kematian penyandangnya, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, 84, akibat kanser prostat pada 12 Februari lepas.

Pada PRU13, Nik Abdul Aziz yang juga bekas menteri besar Kelantan mengalahkan calon BN, Wan Razman Wan Abdul Razak dengan majoriti 6,500 undi.

BN memutuskan tidak bertanding pada PRK itu bagi memberi tumpuan kepada kerja pemulihan pasca banjir setelah Kelantan dilanda banjir luar biasa pada Disember tahun lepas.

Pengundian akan berlangsung pada 22 Mac. - Bernama

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud