ARTIKEL SEBELUM

27/12/14

Lupakan politik tak matang, mangsa banjir lagi penting

 
KOTA BHARU: Semua pihak harus melupakan kepentingan politik di saat beberapa negeri dilanda banjir musibah, sejak 16 Disember lalu.

Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali berkata, politik matang penting dalam usaha memastikan mangsa banjir mendapat bantuan sewajarnya.

Katanya, kerajaan negeri sudah meluluskan sumbangan RM1.3 juta membabitkan agihan RM1 juta untuk Kelantan, manakala baki RM300,000 untuk Terengganu, Pahang dan Perak.

“Apa yang penting sekarang adalah sikap peduli semua pemimpin terhadap rakyat di beberapa negeri yang sedang menghadapi banjir.

“Kerajaan negeri sendiri hari ini turun padang menghulurkan sumbangan RM1juta kepada Kelantan, manakala tiga negeri lain masing-masing menerima RM100,000,” katanya selepas mengadakan lawatan ke pusat pemindahan banjir di Maktab Sultan Ismail, di sini, hari ini.

Lawatan itu turut disertai Setiausaha Politiknya, Shuhaimi Shafiei dan Exco Kerajaan Negeri, Dr Daroyah Alwi serta Amirudin Shari juga Pengerusi Pertubuhan Misi Bantuan Kemanusiaan Selangor (PANTAS), Hamsah Djabir.

Pada masa sama, Mohamed Azmin berkata, pihaknya sudah mengarahkan semua pihak berkuasa tempatan (PBT) Selangor untuk mengerahkan pasukan bagi membantu Kelantan untuk kerja pembersihan pasca banjir.

“Pasca banjir memerlukan tenaga dan bantuan ramai untuk memulihkan persekitaran teruk dilanda musibah.

“Usaha berterusan diharap dapat membantu mangsa banjir di semua negeri,” katanya.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud