ARTIKEL SEBELUM

31/05/14

Dyana: Mah hanya menang sekitar 200 undi

 

Suasana sebak menyelubungi suasana di pusat operasi kempen DAP Teluk Intan selepas keputusan yang diperolehi malam ini memihak kepada BN.

Para penyokong calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud, dilihat berpelukan dan mengalirkan air mata semasa menenangkan antara satu sama lain.

Dyana sendiri ketika berdepan dengan kira-kira 200 orang penyokong tersebut pada malam ini berkata ini bukanlah penamat bagi beliau dalam politik.

"Ini bukanlah penamat bagi Dyana Sofya, saya tidak akan kecewakan anda,” kata Dyana yang kelihatan tenang.

Peguam muda itu, yang mengenakan baju kurung warna kundang dan selendang berwarna hitam pada malam ini berkata beliau tidak hanya berusaha untuk bertanding kerusi Parlimen, tapi untuk mencapai tujuan lebih besar.

“Kita perlu menghentikan politik kaum. Saya tidak hanya menentang (Datuk) Mah (Siew Keong), namun seluruh jentera (BN).

"Mah hanya menang (kira-kira) 200 undi,” katanya yang menambah beliau akan terus berkhidmat untuk Teluk Intan walaupun tewas dalam pilihan raya kecil tersebut.

Beliau ditemani penasihat DAP Lim Kit Siang, setiausaha agung Lim Guan Eng dan juga para pemimpin DAP lain yang hadir untuk menyatakan penghargaaan kepada para penyokong.

Kerusi tersebut berjaya dirampas semula oleh bekas penyandangnya, presiden GERAKAN dengan majoriti tipis 238 undi.

Sementara itu, suasana berbeza dapat dilihat di luar pusat operasi kempen GERAKAN, apabila Mah disambut dengan sorakan gembira oleh para penyokongnya.

Beliau turut mengambil peluang menyindir “parti tertentu” yang menurutnya tidak sabar-sabar membuat pengumuman kemenangan.

Dalam ucapan ringkasnya kepada para penyokong di bangunan tersebut, Mah berkata beliau berharap agar penyokongnya bersabar jika pengiraan semula dilakukan.

"Sebab keputusan tidak rasmi sudah keluar tapi pihak lawan sudah cabar keputusan itu," katanya.

"Jika SPR akan membuat kiraan semula dalam beberapa jam lagi dan kita sabar, tak macam satu parti, dia tak sabar dia tulis di Internet semua dia menang.

"Kita hormati undang-undang, kita sabar sikit," kata Mah lagi yang disambut tepukan oleh para penyokongnya.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud