ARTIKEL SEBELUM

24/04/14

Sham Kamikaze jawab isu menipu oleh Jandanya

 

KUALA LUMPUR: Baru-baru ini, timbul kontroversi apabila bekas isteri kepada gitaris rock handalan tanah air, Sham Kamikaze mendakwa bahawa imej Islamik yang dibawa oleh bekas gitaris itu hanyalah sekadar pura-pura.

Menurut bekas isterinya Farazila Abdul Jabar, semua yang dipaparkan oleh Sham atau nama sebenarnya Shamril Salleh itu hanyalah satu wayang kepada peminat atau hipokrit semata-mata.

Farazila secara terbuka membongkarkan cerita bagaimana bagaimana permulaan mereka tidak lagi sehaluan.

"Kami bergaduh lagi gara-gara perempuan. Hancur hati saya dan saya balik ke kampung. Saya pulang semula ke Kuala Lumpur selepas 2 minggu dan terkejut melihat dirinya berjubah serta berkopiah. Tetapi saya tidak rasa apa-apa. Apabila orang memuji konon dia dia sudah berhijrah, dia rasa dirinya mulia", jelasnya.

"Sham jadi lupa diri apabila orang sekeliling mengagungkan dirinya. Dia bangga apabila disanjung, tetapi sebenarnya dia belum berubah sepenuhnya. Saya menegur sikap hipokritnya itu dan kami bergaduh lagi. Selepas pulang umrah, saya sudah berubah dan berhijrah lebih awal daripadanya.

"Bayangkan sebelum Subuh, jam sudah berbunyi dan dia bangun tidur lalu terus menghadap komputer. Ayatnya di komputer “jom solat” tetapi sebenarnya dia tidak bersolat dan tidur semula. Ia berlaku banyak kali dan saya muak dengan perkataan “jom solatnya” itu.

"Siang malam dia kerap menghadap komputer. Itu saya boleh tahan lagi, tetapi apabila dia memuat naik gambar berlaga pipi dengan wanita lain dalam FB, apa perasaan saya?

"Apabila orang bertanya, saya tiada jawapan. Malu pun ada! Apabila bergaduh, dia mula tidak balik rumah berhari-hari. Kadang-kadang balik rumah hanya salin baju sahaja.

"Dalam satu insiden saya tidak akan lupa sampai mati, dia pernah tinggalkan saya di tepi lebih raya ketika pulang ke kampung di Batu Pahat kerana bergaduh pasal FB. Dia libas tangan dan cincin dipakainya terkena mata saya.

"Sampai kini dalam mata saya kelihatan berdarah. Mujur saya ada telefon bimbit. Dengan mata berair kena libas dan hujan pula, saya terpaksa berteduh bawah terowong", cerita wanita itu panjang lebar.

Namun, tidak lama selepas cerita itu dijaja oleh isterinya kepada pihak media akhirnya Sham tampil memberi kenyataan sekaligus menjawab segala pertuduhan yang dibuat oleh bekas isterinya itu di Facebook rasminya.

Assalamu'alaikum wbt. Apa yang berlaku di antara saya dan bekas isteri saya sudah menjadi sejarah hidup saya. Dan jika pihak beliau masih tidak berpuas hati, maka itu adalah hak beliau untuk menuduh saya dengan pelbagai cerita bagi meraih simpati orang ramai untuk kepentingan peribadi.

Adapun perceraian telah difailkan di mahkamah 2 tahun yang lalu dan saya tidak nampak apa jua alasan untuk menjaja kisah rumahtangga, apatah lagi jika kenyataan media tersebut bermotifkan dendam dan memalukan saya di khalayak ramai.

Sebagaimana diketahui umum, saya tidak pernah walau sekalipun membuat apa-apa kenyataan berhubung beliau, apatah lagi mengaitkan beliau dalam apa jua keadaan sebagaimana didakwa. Saya tidak perlu untuk menjawab kepada sesiapa pun tentang perkara ini kerana saya dan beliau tidak mempunyai apa-apa ikatan lagi.

Saya doakan agar beliau terus tabah mengharungi hidup beliau dengan segala cara untuk bahagia Insya Allah. Barakallahu fikum. Jadi apa pandangan pembaca sekalian mengenai hal ini? Tepuk dada, tanya selera. Apa yang kita lakukan diatas muka bumi ini pasti akan diadili dan janganlah kita berpura-pura.

Wallahu a’lam.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud