ARTIKEL SEBELUM

14/03/14

Risalah kritik Anwar diedar

 

Kempen pilihan raya kecil DUN Kajang masuk hari keempat hari ini dan kedua-dua calon dilihat giat berkempen untuk meraih sokongan pengundi.

Bahan-bahan kempen seperti banting, bendera, poster dan bilboard gambar calon BN Chew Mei Fun dan calon PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail turut dipasang dan mewarnai kiri-kanan jalan di kawasan ini.

Turut menarik perhatian ialah risalah yang dilihat mesra BN dan menyerang Pakatan Rakyat termasuk Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ini dikesan melalui risalah bertajuk "Selangor Hari Ini" yang diperolehi Malaysiakini di sebuah bilik gerakan Umno kelmarin.

Turut diperolehi adalah risalah bertajuk "Sate Town" yang diedarkan dalam Majlis Mesra Rakyat di Taman Kota Cheras Fasa 1, dihadiri lebih 500 orang malam tadi.

Semakan Malaysiakini mendapati kedua-dua risalah itu tidak mempunyai nama penerbit dan pencetak.

Risalah "Selangor Hari ini" antara lainnya memuatkan tulisan berbentuk rencana dan komentar yang mendakwa Anwar "ghairah" untuk menjadi menteri besar sehingga pilihan raya kecil tersebut terpaksa diadakan.

Bahan cetak setebal 16 muka surat itu turut memuatkan kenyataan didakwa dikeluarkan oleh pemimpin Pemuda PAS yang didakwa membantah Anwar menjadi menteri besar.

Selain itu ia turut menyiarkan tulisan berkaitan isu PKNS, isu kemelut dalaman PKR dan juga satu karikatur.

Karikatur berkenaan menggambarkan seorang lelaki yang terjelir lidah memijak kepala tiga rakannya yang hampir tenggelam dalam air untuk sampai ke Putrajaya.

Risalah bertajuk "Sate Kajang" pula membandingkan dua calon untuk pilihan raya kecil tersebut, Chew Mei Fun dan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Perbandingan itu antara lainnya menggariskan dakwaan pembohongan yang dilakukan Anwar dan juga strategi "Langkah Kajang" yang didakwa sebagai manipulasi yang dilakukan ketua pembangkang tersebut.

Ia turut menyenaraikan tujuh perkara yang didakwa sebagai kegagalan bekas ADUN Lee Chin Cheh dalam menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat kawasan berkenaan.

Risalah empat muka surat ini turut menyiarkan lirik sebuah lagu yang mengkritik Anwar, bertajuk Pesona Palsu, karya penyanyi Herman Tino.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud