ARTIKEL SEBELUM

20/12/13

Hakim tolak permohonan seolah hujah peguam Anwar tiada asas

 anwar_ibrahim


PUTRAJAYA 20 DIS: Mahkamah menolak SD Datuk Mat Zain Ibrahim tanpa menyemak isu kontroversi yang terkandung dalam perakuan bersumpah bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur itu, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Kita agak kecewa dengan keputusan begitu keras menolak semua pertimbangan yang dikemukakan peguam saya.“Seolah tiada asas sama sekali,” kata Anwar ketika ditemui di perkarangan mahkamah, lapor Malaysian Insider.

Pasukan peguam Anwar berhujah, ahli parlimen Permatang Pauh itu tidak akan mendapat perbicaraan adil ekoran reputasi Shafee sebagai peguam kepada ramai tokoh penting BN.

“Mereka memilih untuk menolak SD Mat Zain tanpa menyemak isu kontroversi, soal kesalahan IC sekali sedangkan ia dijawab di media dan peguam,” kata Anwar.

“Saya layak dilayan dengan adil,” ujarnya.Mahkamah Rayuan hari ini menolak permohonan Anwar untuk mengenepikan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah sebagai ketua pihak pendakwaan kerajaan yang merayu terhadap keputusan pembebasan ketua pembangkang dalam kes Fitnah II..

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud