ARTIKEL SEBELUM

15/07/13

Ini dia menteri CAP AYAM....

hiasan


"Pengguna perlu guna kuasa untuk ajar pihak tidak bertanggungjawab, kalau tengok harga naik jangan beli ayam tapi beli daging pula,"


Tu dia ,senangnya jawapan dari otak seorang menteri Umno, jalan dan cara yang yang singkat digunakan untuk mengekang kenaikan harga ayam adalah dengan memboikot.

Bukankankah kuasa kerajaan untuk menetapkan harga syiling ayam dipasaran ? bermakna kerajaan berkuasa dan boleh mengekang isu kenaikan harga ayam oleh penjual .
Mana perginya agesi kerajaan yang diamanah memantau isu kenaikan barang ? Adakah Agensi kerajaan yang diamanahkan memantau isu ini TidoqQQQ ...

Dalam hal kenaikan harga ayam yang sekecil ini pun Menteri tak boleh memain peranan lebih baik jangan pegang potpolio ini .

Andai kata harga makanan asasi seperti beras naik dan di manupulasi oleh peniaga dan orang tengah adakah menteri ini akan suruh rakyat boikot beras dengan memakan gandum atau ubi kayu pula ?

Dalam isu kenaikan harga ayam ini terserlah menteri ini seolah-olah telah tewas dengan orang tengah dan penjual ayam dengan mudah dan meletakan harapan kepada pengguna sahaja unutk mengekang kenaikan harga ayam.

Selaku menteri seharusnya beliau bijak bagaimana cara untuk mengawal isu kenaikan ayam dan bukan memberi jawapan yang kurang cerdik.

Jangan sampai rakyat menyampah serta menyumpah dengan melebel Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek sebagai menteri " CAP AYAM".

Isu yang remeh sepeti ini pun gagal untuk mengatasi.

-  sumber







posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud