ARTIKEL SEBELUM

20/05/13

Alahai Ustaz Kazem

 


video Ostat  Kazim

Alahai Ostat Kazem....



“Saya terpaksa berhenti berceramah kerana bimbang sesuatu buruk menimpa keluarga. Selain dimaki hamun dalam blog dan Facebook, ada yang datang ke rumah dan pusat pengajian memberi ugutan (mahu) memukul dan membunuh saya.

“Ya, saya akan berhenti berceramah 28 November depan kerana saya kecewa difitnah dan dicerca bukan-bukan oleh pihak tidak bertanggungjawab,” kata penceramah bebas, Mohd Kazim Elias Al-Hafiz, 41, atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim.

keputusan berhenti berceramah dibuat kerana ketika ini beliau tidak berapa sihat, selain baru-baru ini berlaku satu insiden rumahnya di Ipoh, Perak apabila ada pihak cuba menyimbah cuka.- Ustaz Kazim.


******************


Benar atau tidak dakwaan Ostat Kazim neh diugut bunuh tu aku tak tau la...

Mungkin benar mungkin dusta ..tetapi lantak pi la dia..

Aku punya telahan ugutan serta maki hamum terhadap beliau mungkin berpunca dari video [atas], kerana setelah tersebar video ini di laman sosial banyak komen komen yang datang bertubi tubi menyerang dan ada juga yang membela beliau.

Tetapi jika alasan ugutan serta maki hamum yang membuat Ostat Kazim mahu bersara dari berceramah atau mengajar kuliah agama adalah suatu yang malang.

Aku malas nak ngukit kesah Ostat kazim yang demer kata giler gelamor ini , sepatut beliau tak ambik peduli akan maki hamun serta nistaan dari orang ramai,. Jika niat beliau memyampaikan agama Allah dengar betul apa nak di takutkan .


"Sepatutnya kerja berdakwah mesti diteruskan, bahkan dikuatkan lagi dakwah agama walaupun diugut sebegini rupa.

Kerana Nabi sendiri diugut dengan berbagai ugutan sehingga terpaksa berhijrah, namun nabi tidak pernah berhenti memperdengarkan kebenaran dan dakwah Islam. Melainkan berdakwah atau ceramah bukan kerana Allah dan Rasulnya"

Aku harap Ostat Kazim jangan ambil kesempatan dalam isu ini untuk meraih simpati dan populariti, buat je report polis agar mereka ynag perperangai seperti Abu Lahab dan Abu jahal itu di tangkap...

Aku masih ingat lagi kata kata Ostaz kazim yang masih terdengar di telinga aku sehingga hari ini..

"Saya belah mana pun idak, sana [umno] pun  idak sini
[Pas] pun idak..."

Tu tup bila menang je adek beliau Kapten [B] Najamudin Elias sebagai adun di Batu Kurau pada PRU12 ,2008 dan di lantik menjadi exco Perak , terang terang Ostaz Kazim menjadi condong kesebelah  sana [ umno].

Tak ade aku kesah pun dia nak jadi Ostat Umno..

Tapi yang aku kesah Ostat apa kejadahnya baru kena maki sikit udah ugut tak mau mengajar ilmu ha ha ha...
 

Macam mana nak pi jihad ... 

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud