ARTIKEL SEBELUM

7/06/12

Kesal sikap " PILIH BULU "




Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mempertahankan kenyataannya kepada polis bahawa beliau tidak menuduh Sultan Johor menggunakan wang rakyat untuk membida nombor pendatftaran eksklusif "WWW1."

Nizar berkata beliau turut meneliti sampel laporan polis ke atasnya – yang menurutnya "jauh simpang daripada apa yang saya tweet (tulis di Twitter)." "(Laporan mendakwa) seolah-olah saya tuduh tuanku guna wang rakyat... tweet saya tak begitu,”

Nizar kini disiasat mengikut Seksyen 4(1)(b) berhubung kesalahan menyebut perkataan menghasut itu berkata, beliau diajukan 27 soalan dalam siasatan selama lebih sejam itu.

Dalam sidang akhbar semalam beliau menceritakan telah di siasat oleh sepasukan polis Sekudai yang memakan masa 1 jam dan telah memberi kerjasama sepenuhnya berkenaan siasatan isu ini.

Dalam siasatan itu sebanyak 28 soalan telah diaju oleh pihak polis dan telah dijawap oleh Dato Sri Nizar tetapi beliau tidak memberi butiran siasatan tersebut atas arahan perguam beliau.

Dalam sidang itu juga Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss telah membongkar bagaimana akhbar mesra umno yang sebernarnya banyak mengeluarkan artikel yang menyindir  bidaan nombor plat yang berharga setengah jutaan ringgit itu berserta dengan lakaran edisi kartun .

Yang menghairankan Orang orang umno khusunya di negeri Johor seolah olah buta mata dan hati dengan sikap biadap akhbar mesra Umno  dan hanya membuat bising dan memcerca Nizar serta membuat laporan Polis konunnyaNizar menghina Sultan mereka , tetapi mereka terlepas pandang akan sindiran dari akhbar itu.

Yang paling dipuji ialah sikap Polis terus membuka kertas siasatan serta merta bila dibuat laporan oleh orang melayu Umno terhadap melayu pembangkang. Dua hari lepas  Ketua Pemuda Pas Perak telah membuat satu laporan Polis berkaitan dengan isu yang sama dimana akhbar mesra Umno pun menyindir Sultan  Johor dan setakat hari  ini tidak ada kertas siasatan dibuat terhadap akhbar itu .

Kata ketua Pemuda berkata dalam sidang media semalam beliau merasa kesal kerana sehingga kini masih tidak ada tindakan dari pihak polis dan seolah ada sikap  pilih bulu dalam isu ini kenapa .Syabas penulis kepada Dewan Pemuda PAS perak yang telah membongkar isu ini ,siapa  sebenarnya yang menghina Sultan Johor dalam isu bidaan nombor www 1.






Puak puak yang buta mata dan hati ha ha ha 



Nizar sedang di siasat sepasukan polis

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud