ARTIKEL SEBELUM

22/06/12

Ini negeri paling malang di Malaysia ....


Ataka runtuh semalam di Jertih


Trengganu Darul Runtuh....memang sinonim nama gelaran yang di beri kerana negeri yang paling banyak kejadiaan bangunan runtuh. Ntah mana silapnya ?

Beberapa tahun kebelakangn ini banyak kejadian runtuh di Trengganu seperti Stadium, terminal bas ,kubah masjid , bangunan Universiti dan banyak lagi sehingga  menjadi misteri . Adakah malapetaka ini disebakan kecuaian manusia , kualiti pembinaan yang bermutu rendah atau  ada unsur-unsur rasuah?

Nampak Kerajaan di bawah BN yang dipimpin  oleh Dato  Mat Said tidak mempelajari dari  kejadian yang lalu.Mengapa satu demi satu kejadin runtuhan bangunan menimpa negerinya.

Dan semalam satu lagi kejadian malang menimpa  negeri Trengganu kerana sebuah astaka yang masih dalam pembinaan di Jertih runtuh   menyebabkan enam pekerja warga Indonesia terperangkap dalam runtuhan.


Semasa kejadian malang tersebut seramai enam orang berjaya diselamatkan di bawah runtuhan berkenaan oleh pasukan anggota Bomba dan Penyelamat Besut sebahagianya cedera parah .

Seperti ada yang tak kena !! adakah ini bala atau ujian Allah. 
Diharap SPRM buka kertas siasat segera terhadapa kejadian ini ,mana la tau takut ada unsur-unsur rasuah.





***** nota kaki 

Yang menghairankan aku pulak kenapa penempatan kerajaan Langit Ayah Pin tak runtuh atau di runtuhkan oleh kerajaan Ganu, hingga kini jadi tanda tanya malah Ayah Pin pun ghaib hingga kini tak dapat ditangkap atau di kesan...




















Astaka runtuh di Jertih

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud