ARTIKEL SEBELUM

6/01/12

Pendedahan lengkap bloggers umno yang fitnah Ustaz Azhar Idrus.

Rasanya ramai yang dah tahu dalam tiga empat hari neh ustaz Azhar Idrus [UAI singkatan selepas neh] menjadi mangsa fitnah pihak2 yang tertentu. Disini kita akan dedahkan siapakah dalang2 di sebalik fitnah terbabit dan kenapa mereka tegar menfitnah UAI disini.

Dipercayai mereka menfitnah UAI adalah disebabkan ustaz mendapat perhatian yang luar biasa hebatnya daripada masyarakat malaysia terutamanya masyarakat muslim di malaysia. Malahan apa yang lebih hebat ialah ustaz mendapat tempat di kalangan anak2 muda yang lazimnya kita tahu mereka lebih mudah berhibur daripada mendengar ceramah2 dan kuliah2 agama.

Atas sambutan hebat neh larh, maka setiap kali ustaz melakukan kuliah agama, walaupun di mana2 sahaja, ia mendapat sambutan yang begitu hebat daripada masyarakat setempat. Orang akan memenuhi setiap inci ruangan di dalam masjid atau lokasi2 yang menjadi tempat untuk memberikan kuliah yang dijayakan oleh ustaz.

Ini termasuklah majlis sambutan tahun baru, baru2 neh. Ia berjaya menghimpunkan hampir 80+++ umat. Sudah tentu ini senario yang luar biasa. Bagaimana, program yang tiada promosi melalui media arus perdana dan tv boleh menghimpun orang seramai neh? Apa yang hebatnya pada ustaz neh? Agaknya itulah yang bermain2 di fikiran orang2 yang dengki tak sudah. Lalu, mereka memasang perangkap untuk mencemarkan reputasi UAI.

Mari kenali terlebih dahulu pemfitnah2 ustaz di bawah neh ;


[abaikan gambar papa gomo].

AAKJ = AZMY AWANG KELANA JAYA melalui blognya mencerca ustaz dengan pelbagai tohmahan yang karut marut. Siapa sebenarnya dia neh? Apa peranan dia? Owh.. dia neh ialah blogger umno. Dari awal lagi kita bukan nak tuduh umno sebarangan disini. Aku minta maaf kalau pendedahan neh menyakitkan ahti ahli2 umno yang lain tetapi aku terpaksa juga cakap sebab dah memang dorang neh blogger umno. Nak buat macam mana?

Dia neh antara orang yang terlibat dengan nadi rakyat. Tahu apa jawatan nya? Ketua NADI RAKYAT. Fungsi nadi rakyat ialah menyerang pakatan rakyat di alam cyber. Lantaklah kerja dia.. dia punya pasal. Tapi napa dia serang ustaz? Ini yang kita marah.

Nak serang pr dia punya pasal. Dah sah2 blog dia blog politik pro umno so serang pr memang tak pelik. Tapi bila dia serang dan tohmah ustaz macam2 di blognya, itu lah jadi pelik pasal ustaz neh berceramah sampaikan ilmu islam. Bila pula ustaz neh memaki hamun umno bagai melainkan dia hanya menyampaikan fakta?

Walau apa pun pandangan politik ustaz, itu hak ustaz sepenuhnya. Tapi bila dia berceramah, dia betul2 ajar pasal islam. Bukan nya dia mengajar yang bukan2. Takanlah disebabkan ceramah dia sering mendapat sambutan hangat maka anda ada hak nak tohmah ustaz macam2 disini?

Menurut rakan dari pkr yang aku temui semalam mengatakan bahawa azmy neh ialah mentor score A. Untuk rekod, score A pernah dipromosikan oleh nur amalina, pelajar cemerlang SPM tahun 2004. Wahh.. orang bijak rupanya. Bukan calang2 orang boleh jadi mentor score A. Tapi apahal perangai di dalam internet tak sebijak di luar internet? Ada lagi beberapa info sulit pasal azmy neh yang dia beritahu. Tetapi bab2 peribadi neh kita malas nak usik lah. Sebab kalau kita main isu peribadi dorang, maka kita dengan dorang pun dah takde beza.

Dan lihat pula gambar kedua ;

[maaf, caption gambar bukan dari aku]

Siapa sebenarnya blogger taipingmali yang menfitnah ustaz konon nya ustaz berzina dan minta ustaz jelaskan dakwaan terbabit? Dan yang paling teruk ada yang mencabar ustaz agar saman andai apa yang didedahkan oleh taipingmali neh adalah fitnah. Wahh.. sendiri dakwa, sendirilah kasi bukti. Apahal pula ustaz kena saman ko?

Pekerjaan sebenarnya taiping mali neh ialah seorang cikgu di SK. Simpang. Dia menetap di kampung expo, kamunting, perak. Umur cikgu? 52 tahun dah nak masuk 53 tahun dah. Wahhh.. seorang cikgu rupanya. Nama penuh ialah Najimy Awang. Apa kaitan cikgu neh dengan umno? Sekali lagi, aku minta maaf pada ahli2 dan penyokong2 umno. Bukan niat nak sakitkan ahti korang tapi dah memang dorang neh blogger umno. Nak buat macam mana? Terpaksalah aku cakap juga.

Bersepah juga lah cerita2 peribadi cikgu neh yang aku dapat tapi tak pasti lah kesahihan dia. Lagipun kalau kita siarkan disini pun buang masa. Pasal peribadi dia, takde sapa pun yang ingin nak tahu kan? Peranan cikgu neh di dalam umno ialah sebagai penyelaras bloggers2 pro umno untuk negeri perak.

Setiap blogger neh di bayar rm2,500 sebulan untuk update blog. Memang mereka dibayar. Sebab itu blogs umno tiada iklan. Sebab mereka ada gaji. Bagi aku tak salah. Blogger pun ada tanggung tertentu. Andai mereka di bayar, so what? Salah ke? Yang penting sekarang bukan pasal gaji or bayaran, yang penting sekarang isi penulisan. Kalau dibayar tapi menulis fitnah pun buat apa? Kalau dibayar tapi sebarkan kebenaran aku rasa orang pun tak kesah.

Cikgu najimy neh juga diarahkan oleh zambry kadir untuk buat portal yang mempromosikan dia [zambry kadir] dan program2 anjuran bn perak. Portal peraktoday larh hasilnya. Kalau korang pernah buka blog parpukari, mesti ada nampak link peraktoday kan? Napa parpu promote ye? Sebab dia pun penyelaras untuk bloggers gak. Cuma dia banyak up posting2 di peringkat nasional manakala cikgu pula focus peringkat negeri.

Bagi aku cikgu najimy neh patut tunjukkanlah contoh yang baik dah awak tue seorang cikgu kan. Itupun kita tertanya2 juga napa seorang cikgu boleh slumbernya brpolitik. Takde pula kena soal bila buat dua kerja dalam satu masa ye? Hahaha..

Bagi aku larh kan, aku nak ulang balik apa yang ali abu [admin rosmah mansur] pernah bagitau aku beberapa hari lepas. Benda neh pun anwar ibrahim sebut semalam ketika aku hadir dalam perjumpaan bloggers.

Ahli2 umno neh sebenarnya baik2 belaka. Mereka neh tak salah. Jangan serang ahli2 umno. Yang salah neh pemimpin2 mereka. Makan duit rakyat, songlap, tak amanah dan sebagainya. Kebanyakkan ahli2 umno neh terseret dengan fitnah atas peranan media massa. Jadi tanggungjawab kita ialah terangkan kepada mereka dengan fakta, dengan hujah, bukan dengan maki hamun.

Jadi, sama macam dalam kes di atas neh. Aku tahu ahli2 umno pun tak suka dengan fitnah2 yang dibawakan oleh bloggers umno. Tapi janganlah disebabkan mereka umno maka korang tutup mata pula dengan fitnah2 tersebut. Buktikanlah anggapan ali abu dan anwar ibrahim terhadap korang neh adalah fakta dengan menolak fitnah2 di atas neh. Kali neh mari kita bersatu menolak fitnah.

Minta tolong sesangat pada kawan2 umno agar buka mata, buka ahti, memanglah kita faham tak semua dalam umno itu jahat tetapi yang menguasai umno kini adalah orang jahat. Sebab tue bloggers umno berani buat posting macam neh sebab bos mereka pun menerima budaya2 fitnah neh. Aku tak pasti lah benda neh betul ke tak, tapi dengar citer nama ustaz kini dah naik bukit aman pasal kuliah takde tauliah. Harapnya andai ustaz ditahan kelak, kali neh marilah kita bersatu mempertahankan ustaz youtube kita yang satu neh. Bai.

Sumber : sini, sini, dan sini.


Bukti BN tolak Hudud