ARTIKEL SEBELUM

5/01/11

DEBAT PEMUDA PAS & UMNO LARUT: BERJAYANYA ANAK DIDIK ZAMBRY


30 Muharam 1432H.

Oleh : safarizal saleh


Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengucapkan tahniah kepada Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Larut yang akur dengan ‘permit Polis’ untuk tidak membincangkan masalah isu Melayu / Islam serta tidak menampilkan diri walaupun tegas mahu agar perjuangan Melayu / Islam diketengahkan di dalam debat yang sepatutnya berlangsung di Parlimen Kawasan Larut dan malangnya hanya menjadi sejarah bahawa memang Pemuda Umno mampu melahirkan mereka tiada semangat juang sebenar.


DPPN Pk melihat Datuk Seri Haji Dr Zambry Abdul Kadir dahulu yang juga Ketua Pergerakan Pemuda Umno Negeri Perak pernah dipelawa untuk sama-sama dengan Pemuda PAS Perak ketika itu Haji Mohd Misbahul Munir Masduki sebagai ketuanya agar bersama di atas satu pentas di dalam isu Afganistan tetapi malangnya keadaannya tetap sama. Termasuklah ‘anak didiknya’ Maslin Sham Razman yang sehingga kini berjaya dibentuk oleh Datuk Seri Zambry agar berpendirian sepertinya.


DPPN Pk merasakan jika Ketua Umno Bahagian Larut kini disandang oleh Datuk Hamzah Zainuddin dan bukannya Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar, sudah tentu debat tersebut berlangsung dengan jayanya.


Ini kerana Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin bukanlah orang yang mampu bercakap menggunakan hujah tetapi lebih kepada emosional semata-mata. Jelas Pemuda Umno mewarisi satu imej buruk yang sehingga kini terbukti akan sikap mereka sebenarnya.


Pemuda Umno bukanlah pemuda yang berani, gagah, kental dan pelbagai citarasa anak muda sebenarnya. Mereka memberikan contoh orang muda yang tiada daya saing yang tinggi yang dihormati oleh masyarakat.


Jika Tan Sri Haji Mohammad Tajol Rosli Mohammad Ghazali sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Perak kini, sudah tentu Pemuda Umno sedia ada adalah anak muda yang berdaya saing tinggi malah amat dihormati oleh masyarakat serta terbukti seperti Datuk Zainol Fadzi Paharuddin yang kini sebagai EXCO Kerajaan Negeri.


ZAWAWI HASSAN

Ketua,

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud