ARTIKEL SEBELUM

9/01/14

Petisyen N20Lubuk Merbau.Harapan Tipis



Peguam umno berhujah kalau pemetisyen boleh selesaikan perkara 9 dan 34 baru boleh buka kes rasuah Brim , sebelum itu 5 saksi penting kes petisyen N20 telah disapina oleh Mahkamah iaitu ketua kampung Umno serta DO Kuala Kangsar untuk di bicarakan.


"Kalau dah rope tu buat apa Mahkamah tinggi keluarkan sapina"...."takanlah sapina tu tiket untuk deme mendengar cerita je...."seolah2 sapinar yang dihantar sama macam tiket pangung wayang je" ujar orang kanan bekas calon Pas Lubuk Merbau Hj Zainudin.

Perbicaraan petisyen dun Lubuk Merbau semalam bermula dengan lancar dengan hujah hujah kemas dari layer Mr Chan yang mewakil Pas .

Tetapi bila perbicaraan bersambung pada sebelah petang berita yang tak enak didengar bila mana tuan Hakim perbicaraan telah memerentahkan kesemua peguam Pas yang mewakili pemetisyen iaitu Mohd Riduan Asit tidak dibenarkan berhujah ,

Bermakna pada perbicaraan yang akan bersambung pagi ini Mohd Riduan Asit akan berhujah seorang diri dalam kes ini bagi membuktikan tuduhan yang beliau lemparkan terhadap kemenangan calon BN iaitu Dato Siti Salamah Jushak.

Sebelum itu menurut adun Changkat Jering YB Nizar Jamaludin yang hadir semasa perbicaraan semalam para peguam Pas ada mengesyorkan Hakim perbicaraan menarik diri kerana bias semasa perbicaraan. tetapi ia tidak di endahkan.

Satu keputusan  yang megejut tetapi telah dijangka ,


Perbicaraan akan bersambung pagi ini.....


Photo: dan mulai dari esok Pas xleh pakai peguam chan Maka  Duan si pemetisyen kena membela diri sendiri esok,
Dah nampak dah akan jln penyudah skrip
Dato Siti Salamah YB Lubuk Merbau [ Umno/BN ] hadir di Mahkamah semalam.

Photo: Petisyen n20 lubuk merbau.

Peguam umno kata kalau pemetisyen boleh selesaikan perkara 9 dgn 34 baru boleh buka bab cc jps dgn do kuala....

Kalau dah rope tu buat apa mahkamah tingi keluarkan sapina....xkanlah sapina tu tiket untuk deme mendengar cerita je....seolah2 sapinar yg kita hantar sama mc tiket pangung wayang je

Hadehh..

Adun Changkat Jering keluar dari kamar Mahkamah tinggi Ipoh selesai perbicaraan sesi sebelah pagi.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud