ARTIKEL SEBELUM

12/07/13

PRK K .Besut kempen telah bermula

BESUT: Calon PAS bagi PRK Dun Kuala Besut, Azlan Yusof memberitahu kempennya telah bermula dan beliau akan bertemu dengan pengundi selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Kuala Besut.

Dalam pada itu beliau yang mesra dengan panggilan Che Long sempat berseloroh turut menyatakan perasaan gemuruhnya telah hilang sebaik sahaja SPR mengesahkan pencalonannya bagi PRK kali ini.

"Saya bersyukur kerana dipilih oleh parti bagi memikulkan tanggungjawab untuk PRK kali ini. Saya akan memulakan kempen bertemu pengundi selepas solat Jumaat nanti.

"Perasaan gemuruh saya dah hilang, kalau sebelum ini berdebar-debar tetapi sebaik sahaja SPR mengumumkan pengesahan pencalonan perasaan tersebut terus hilang.

"Fokus saya yang paling utama mendekati semua pengundi sama ada yang mengenali saya secara dekat atau pun tidak," jelasnya yang ditemui selepas selesai proses penamaan calon di pusat penamaan calon di Kompleks Rakan Muda Kuala Besut.

Beliau yang ditentang calon BN, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman turut mengulangi penegasan jika dipilih sebagai wakil rakyat nanti, elaun yang diperolehi akan digunakan untuk kebajikan rakyat.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 24 Julai hari membuang undi PRK Kuala Besut sementara penamaan calon pada 12 Julai.

PRK Kuala Besut diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Dr A Rahman Mokhtar pada 26 Jun lalu kerana kanser paru-paru.

Pada PRU13 lalu, allahyarham memperolehi 8,809 undi sementara calon PAS, Napisah Ismail mendapat 6,375 undi. -  harakahdaily

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud