ARTIKEL SEBELUM

19/06/11

Helah lelaki dua isteri masih mahu memadu kasih bersama kekasih gelapnya

TUARAN: Seorang lelaki yang dipercayai sudah beristeri dua tetapi masih mahu memadu kasih bersama kekasih gelapnya, dikejutkan dengan kehadiran penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) dalam operasi khas di hotel bajet di Jalan Berunggis, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 1.30 pagi, lelaki berusia 29 tahun itu yang bimbang dicekup sempat mengarahkan teman wanitanya berusia 25 tahun melarikan diri dan bersembunyi di dalam kereta sebelum biliknya diserbu.


Sebaik pintu biliknya dibuka, lelaki berkenaan berpura-pura menginap bersendirian selain mencabar penguat kuasa memeriksa biliknya untuk kepastian.

Namun, penguatkuasa yang mengetahui helah pasangan itu kemudian menuju ke kenderaan milik lelaki berkenaan sebelum menahan gadis yang bersembunyi di dalamnya.


Sedar helahnya tidak menjadi, lelaki itu yang meninjau melalui tingkap hotel dan melihat penguat kuasa menahan pasangannya turun ke parkir dan memberitahu mereka sudah berkahwin.


Selepas siasatan lanjut di pejabat JHEAINS, akhirnya pasangan terbabit mengaku tiada ikatan dan belum berkahwin.

Penolong Ketua Penguat Kuasa Agama JHEAINS, Khamis Jamil berkata, mereka mengaku menginap di dalam bilik kerana kepenatan.


“Walau apa pun alasan diberi, mereka melakukan kesalahan apabila berdua-duaan di dalam bilik. Pasangan itu disiasat mengikut Seksyen 27 Akta Kesalahan Jenayah Syariah 1997,” katanya yang ditemui selepas operasi.

posting terkini dari batuvskayu

Bukti BN tolak Hudud